Názory a pohľady ...

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Znovu naša MHD v hlavnom meste.

Je to už pomerne otrepaná téma, pretriasajúca sa snáď vo všetkých médiách, tento článok je len ďalším "polienkom do ohňa".

Áno, všetci sme pomerne dobre informovaní o tom, v akom stave sa v súčasnosti nachádza DPMB (Dopravný Podnik Mesta Bratislavy). Áno, vieme aj o tom, v akom stave bol tento podnik v minulosti, a akceptujeme (rozumej: naučili sme sa akceptovať) pravidelné zverejňovanie zoznamov problémov, s ktorými sa neustále pasuje každé doterajšie vedenie tohto podniku. Niekedy mám však pocit, že neustálym pomenovaním rovnakých problémov nás tento podnik označuje za nechápavých ... tých, ktorým všetko treba 10krát opakovat ... aby sme to pochopili ...?! ... alebo? ...

Myslím si, že aj bez (draho zaplateného) vedenia dopravného podniku vieme identifikovať základné nedostatky a problémy:

  • Nedostatočný a zastaralý vozový park
  • Nedostatočný počet a spokojnosť kľúčových zamestnancov DPB (myslím vodičov, mechanikov a ďalší personál mimo manažmentu)
  • Nedostatočná spolupráca s mestskými časťami či samotným hlavným mestom alebo aj s inými inštitúciami, spôsobujúca oneskorené reakcie na zohľadňovanie novej výstavby či reagovanie na rôzne diania v meste, obmedzujúce dopravu.
  • Nedostatočné plánovanie efektivity spojov (rozumej chýbajúce kvalitné spoje do iných mestských častí, resp. zbytočné zdvoj. až strojovanie liniek)
  • Nedostatočné zabezpečenie kultúry cestovania
  • a iné ... body ... nechám na čitateľoch.

Iste, nie sú to jednoduché problémy, avšak nie sú ani nové! Ak platíme drahé manažmenty tohto podniku, očakávajme aj riešenia v primeranej dobe. Určite by nezaškodilo hlavné časti odmien manažmentu uznávať až po dobre vykonanej práce a nie iba bezhlavo odmeňovať (ale to už sme zase v kategórii Sci Fi)

 A teraz konkrétne ku problému, ktorý je dlhodobý, bez vidiny operatívneho riešenia a týka sa aj mňa osobne:

Bratislava - DLHÉ DIELY:

Problém tohto sídliska s dopravou je už nehorázny! (akútny bol už dávno). Iste, problémy spôsobuje aj neustále prebiehajúca nekontrolovaná vystavba a preľudnenosť tejto časti BA - ale to už je na inú tému.

Ako je však možné, že z tohto sídliska sú stále k dispozícii iba dva spoje? Konkrétne:

linka 32 - premávajúca z DD na hlavnú železničnú stanicu
linka 33 - premávajúca spravidla iba do Karlovej Vsi - ku električkovej trati - s modifikáciou 133 (rozumej od cca 06:30 do 7:30 premáva tento spoj z DD až pod Nový Most Hurááá !)

Čo uvedené v praxi znamená?

Linka 32 - touto linkou sa cestujúci dostane ku električkovej trati v Karlovej Vsi, chvíľu ide pozdĺž nej a spod mosta Lafranconi sa dostane na Patrónku a najďalej po hlavnú železničnú stanicu. Ďalej už prestupuje.

Linka 33 - spravidla cestujúci prestupuje na zastávke Molecova v Karlovej Vsi na električku a pokračuje ďalej do mesta. Neviem či je vobec hodné spomínať láskavosť DPB, že tento spoj ráno od 06:30 - 7:30 prejde aj pár km. naviac až po Nový Most.

Čiže pokiaľ obyvateľ Dlhých Dielov nema cieľ svojej cesty práve v okolí trasy uvedených liniek, je nútený prestupovať. Prvé nutné prestupovanie ho čaká spravidla už v Karlovej Vsi, kde prestúpi na električku, ktorá ho dopraví k nejakému Vačšiemu prestupovému uzlu, napr. Nový Most, Zochova, Trnavské Mýto, Šafárikovo námestie atď... Tam spravidla prestupuje ďalej.

Príklad: ako sa dopraviť z Dlhých Dielov do Prievozu, najlepšie konkrétne niekde na Mierovú ulicu?

  1. spoj č. 32,resp. 33 do Karlovej Vsi - prestup na Električku - smer Nový Most
  2. pod Novým Mostom prestup do autobusu č. 70, smer Apollo Bussiness Centrum
  3. pred Apollo Bussiness Centrom prestup na trolejbus č. 208 - smer Mierová ulica.

Čiže si to zhrňme: Najprv cestujeme autobusom, ktorý nás zvezie do Karlovky, ďalej električkou pod Nový Most, potom zase autobusom ku Apollo Bussiness Centru a nasledne trolejbusom do cieľa našej cesty!

Tento spôsob cestovania Vám vyhľadá aj vyhľadávač spojenia na stránke www.imhd.sk

Ochotne Vám však vyhľadá aj krkolomnejšiu cestu:
príklad krkolomnej cesty
ktorá podľa harmonogramu trvá nejakých 40 min. ale pri štyroch prestupovaniach ide o utópiu ...

A čo tak spojenie z Dlhých Dielov do Petržalky napr. na Antolskú?
príklad spojenia DD na Antolskú
 
Záver:

  • Z bratislavských Dlhých Dielov (asi druhého najväčšieho sídliska v BA) chýbajú dlhé spoje, spoje, ktoré ušetria aspoň časť prestupovaní.
  • Prečo by autobus č. 33 premával iba hodinu denne pod Nový Most? Preco by nepremával aj ďalej, okolo Hlavnej autobusovej stanice minimalne po Apollo Bussiness Centrum tak, aby sa cestujuci dostali bez prestupovania na dosah juhovychodnych mestskych casti?
  • Prečo by autobus č. 32 nepremaval aspoň po Trnavské Mýto, kde je veľký prestupový uzol?
  • Prečo nejde žiaden priamy spoj z Dlhych Dielov aspon ku jednemu velkemu prestupovemu bodu do Petržalky? (kludne by to mohla riešiť predlžená linka 33 okolo Šafárikovho Námestia)
  • Prečo musí byť problém nie akútny ale nehorázny, aby sa začal riešiť?

Už naozaj neviem, ako nazvem tento problém napr. o rok ... potrebujem nejaké slovo, ktoré je o stupeň vyššie ako slovo nehorázny.Hlavne že sa dovtedy nabalí aj tento manažment podniku - a ten ďalši znovu začne od začiatku - pomenovaním problémov.

A my sa budeme znovu tváriť že to akceptujeme ...

Je len dobré že Bratislava je stále malé mestečko oproti európskym metropolám, inak by sme prestupovali aj 10krát.

<orpheus>


Bratislava mojimi očami | stály odkaz

Komentáre

Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014